klippning...

Idag så fick faktiskt Lillen för första gången i sitt liv bekanta sig med min klippmaskin. Han reagerade inte nått när jag  satte på den utan då ville han se om man kunde smaka på den... Och sen när jag la den emot honom så stod han bara där så jag började klippa och 1 timme efteråt typ så var täckesklippningen klar + halva ansiktet och ben klippta och det var som han inte hade gjort nått annat än bli klippt... Han tyckte det var lite tråkigt i slutet och stod och skrapa men ingetting som störde och ingetting som försvårade jobbet för mig...

Nu är det säkert vissa av er som undrar varför jag klipper en 3 åring... Jag hade faktiskt inte tänkt att klippa honom iår iom att han inte går så mkt osv... Men han svettas mera än vad jag trodde och jag tycker faktiskt att det är bättre att klippa och täcka än att ställa in en svettig häst i stallet där förskyldningsrisken faktiskt rätt stor...
Så jag klipper, nu fick han ju inte en helklippning för det behöver han inte utan klipptes där han svettades och inte ser jätte dum ut i heller hahaha även om jag föredrar helklippningar men det får det bli längre fram i framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0