19/9 2011

Vi börjar med Beauty tycker jag idag då det var henne jag började jobba också :)

Blev dressyr med en del galoppjobb, inget långt pass men intensivt och hon var riktigt fin i galoppen och jag fick ut det jag ville av det hela, att få en lösgjord häst... Red en hel del förvänd galopp på både stora och små volter och en del växlingar mellan kort och ökad... Himla roligt pass...


Lillen fick skritta 20 min idag då jag inte riktigt hann med dom sista 10 min till 30 min pass som det eg skulle vara sen ösregnade det... Men han var riktigt pigg och på idag, små skuttade omkring när vi skrittade fram ute och sen inne på banan ville han eg bara trava så fick lugna honom... Sen när vi skrittade av var han så avslappnad och fin :)

Under passet så tog han stöd hela tiden faktiskt och lyssnade super på dom framåtdrivande hjälperna, bromsen var lite svårare ;)

Men jag är nöjd med dom båda idag och båda kändes super frächa :)


Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

Bloggtävling på bloggen där du kan vinna det supersnygga pannbandet "Rock circle" från Fortis Et Liber. Var gärna med och tävla om detta superfina pannband! Klicka på länken för att komma direkt till tävlingsinlägget: http://stockholmsjenna.myshowroom.se/bloggtavling-vinn-pannbandet-rock-circle-fran-fortis-et-liber/

2011-09-20 @ 09:36:10
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0