20/9 2011

Hästarna idag då, dom fick röra på sig båda två och båda var himla trevliga och pigga och posetiva till det dom fick göra...

Beauty fick skrittad ut i låg form i ca 30 min idag på BARA asfalt. Hon var rätt rejält pigg men hon var som en liten gummiboll eller gummiband kanske man ska säga istället, så himla fin och rund och kunde korta skritten även i låg form och kunde öka och variera hur mkt jag vill och hon liksom bara va där... Satt inte fast någonstans utan var himla lösgjord och fin...
NU blev det ju liksom inget aktivit jobb men hon gick i lång och låg form hela turen och jag satt och små reglerade även om jag var mega off...

Lillen var riktigt pigg och nästan het idag faktiskt och så mega kaxig hahaha.. Skittade först fram runt gården och då skulle han kaxa till sig med att ibland inte lyssna och gå där han ville osv. Men så fort vi kom in i paddocken så gick han liksom bara där. Med egen motor och lyhörd tog han ett skit fint stöd och gjorde allt det jag bad honom om... Skit häftigt att han utvecklats så av en vila... Numera så stannar han utan protest när jag gör halt och står kvar och håller inte på att dra mig ur sadeln eller gå åt sidan osv. Utan nu står han stilla tills jag ber honom att gå, sen såklart finns det gränser för honom oxå men en normal halt gör han super nu och det gjorde han itne innan vilan ;)

Skrittade av samma rundan som jag skrittade fram och han slappnade av skit fint och var nog rätt nöjd med sig själv ;) hihi
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0