Dagens pass 16/9 2011

Dagens pass tänkte jag berätta som vanligt för er också. Både gick ju idag som jag skrev innan och båda var super fin och verkligen på G idag.

Beauty blev det dressyr i paddocken, mest fokus var ju på att känna igenom alla rörelser och se så allt sitter kvar i kontoret hos henne. Och det gjorde det hon var helt underbar i var 3dje bytena och satte en serie helt perfekt... Så härligt :)
Imån blir det nog lite jobb på lina eller liknande skulle jag kunna tänka mig, skönt att få lite off från ryttare ibland;) eller så är det jag som vill komma undan lite fint hihi


Lillen var positivt inställd till jobbet idag och svarade mkt bättre på framåtdrivande hjälperna... Gjorde mkt vägar och halter och jobbade på ett ungefär samma sätt som igår och det enda jag eg krävde var att han gick friskt framåt. Han var himla trevlig i formen idag även om det inte är nått som jag kräver så liksom slutar han i en rätt låg rund form när han går framåt... Sen är han himla fin i munnen och verkar förstå bettets inverkan lite bättre nu än i vårans.. nått som sjunkit in kanske???

Han kommer få gå imån oxå hade jag tänkt men funderar på om man skulle skritta bort till galoppbanan då och låta han gå där istället, mjukare för han hovar nämligen + att man kommer ifrån paddocken vilket är ett jätte plus i hans fall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0