Dagens pass 27/9 2011

Idag fick bara Beauty gå, blev ett pass i paddocken där det var mkt fokus på att hon skulle vänta och jag skulle ha koll på alla ben och delar ;)...

Jobbade mest i galoppen och då höll jag mig på en 20 m volt där jag skrittade halva och sen tex vid K så fattade jag galopp och då var jag noggrann med att hon inte skulle flyta iväg istället komma bakifrån och göra allt på styrka, galopperade till F = halva volten sen ner direkt i skritt och jobb... Gjorde det några ggr sen gjorde jag samma sak fast fattade förvänd galopp, samma fokus här på att hon skulle vara kvar. Sen la jag in att hon skulle fatta rätvänd galopp för att den efter halva volten göra en byte till förvänd sen galoppera den andra delen av volten för att sen byta tillbaka. Detta gjorde jag båda med rättvänd till förvänd till rättvänd och tvärtom i båda varven. Hon var himla fin och flera ggr i den förvända så fick jag henne riktigt låg i formen som hon även behöll i bytet... Kul :)... Så hon skötte sig hela passet och var rätt svettig när vi var klara mkt muskelstyrka som behöva för såna övningar men hon älskar ju att få nått jobbigt att bita i :)
Så henne är jag grymt nöjd med :)

Lillponken fick vila idag kör ju varannan dag på honom nu.

Bilden är från när älsklingen var här sist och hjälpte mig i stallet... Mina två av tre hjärtan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0