dagens pass 8 sep 2011

idag tog ut Beauty runt vindkraften... Red den åt andra hållet och jag hittade (guldstjärna) och red halva i skritt och jobbade den rätt mkt just med rakriktning och verkligen få in bakkärran under henne... sen joggade jag henne en del resten av vägen... Och då fick hon med sig bakkärran och fick ett rejält travsteg, sträckte på frambenen och man kände hur ryggen aktiverades ordentligt och det flöt på riktigt nice... var rent ljuvligt att rida henne där i joggen och då krävde jag ingetting mer än raktriktning...

Däremot måste jag ta fram klippmaskinen och låta henne bli klippt och fin :) Får nog bli nångång i nästa vecka skulle jag tro :) tar det när kroppen är riktigt på G annars är jag död flera dagar efter...

Lillen jobbade jag med i gången med att ta igen allt det där basic som man inte gjort under betet... Lyssna på "sida", lyfta och låta mig hålla på med hovarna osv... Detta har jag hållt på med nu varje dag sen 1 september mao en hel vecka... tror han kommer ihåg allt ;)

Imån vet jag itne riktigt hur det blir... Ska göra klart stallet på morgonen när jag släppt ut dom, sen ev rider jag på em eller om hovslagaren kommer och skor Lillen... Sen kommer ju hjärtat imån oxå så allt beror lite på när han kommer och om Lillen skos... Men vi se imån :)

Sen så funderar jag lite på att brodda på Sessan och göra lite på galoppbanan nån dag... Den är ju på gräs så därav broddarna ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0