Första intrycket av hipposcrub

Tvättade för första gången lillens ben med hipposcrub idag och kan säga att det överraskade mig med hur lätt det var att få bort krustorna och sen hur lugn lillen igentligen var... Tror inte alls det svider på samma sätt som det andra.
Har ju nu smörjt varje dag, igår med idomin och annars med babyolja... så huden var ju mjuk och krustorna var oxå mjuka vilket gjorde att smärtan var mindre för Lillen och så blev det liksom inte sår efter jag tvättat iom att krustorna släppte så lätt...

Fick iaf bort dom flesta krustorna, var ett par stycken jag fick lämna då dom satt alldels för hårt och behöver nog sig en omgång till med salva innan dom går att ta bort.

Spola sedan av benen och sen torkade dom med en handduk och till sist smörjde på ett rejält lager med idomin...
Det hela gick så mkt lättare idag då annars brukar det vara en brottningsmatch mellan mig och Lillen och idag så var han ju inte helt lugn men han lät mig tvätta så mkt som jag behövde iaf, sen lyckades han kicka mig på armen en gång men en tillsägelse och sen gjorde han inte det mera.
Så när jag släppte in lillen i boxen efter behandlingen så såg man knappt att han hade mugg så himla bra blev det, lycka!!!
Så nu kör vi på såhär tills muggen har gett med sig och hoppas det har lika bra effekt hela vägen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0