Han är grym!!!

Kan säga att jädrar vilken cool häst jag har!!! Lillen fick komma ut en sväng i naturen idag och som sällskap/barnvakt fick vi Matilda och Savoy... Iom att vi står rätt nära stan så måste man varesig man vill eller inte ut i trafiken. Så idag har han fått korsa hårt trafikerad väg, lekt bil, träffat på 3 shettishingstar (unga) som var livsfarliga så han hoppade iväg och fick faktiskt nästan panik, men efter lite lugnade och övertalning så gick han förbi... Han har även varit vid havet, gått vid vindkraftverk och träffat på sin största skräck... KOR!!!

Han märkte korna jätte tidigt och stelnade till direkt men sakta men säkert fick jag förbi honom, höll mig så nära andra sidan vägen som det gick och han steppade lite och hade nog gärna sprungit förbi i 190 men han lyssnade och väntade.

Jo jag får inte glömma han dansade ut i vägen en gång då han blev rädd för en skylt med bilen vi möte stannade och lät mig få kontroll på honom igen (snällt).

Vi var ute kanske 60 min och det var väl eg inte tanken men då det var bara skritt på långa tyglar och han var pigg och glad när vi kom hem så var det ingen dum ide faktiskt...

Är jätte glad över att han skötte sig så otroligt bra och är riktigt stolt över honom. Nu kommer det bli flera turer ute så länge jag har sällskap, han tycker det är roligare och tror vi båda får mer ut av det än att skritta runt i paddocken...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0