hästarna idag.

och så till hästarna...

planen var att rida Sessan idag men då jag kände att ena disken i ryggen spökade för mig (vanligt) så hoppade jag över detta... För drar den sig så är jag oduglig dagar framöver...

Så tog in dom och började först med Lillen och tvättade hans mugg, den har ju börjar balla ur igen nu... Så nu blir det tvätta som ett litet as och smörja så vi får kontroll på det hela igen... lätt schampot sitta i under tiden jag bortstade honom osv, sen var det bara att spola av och smörja med barnolja denna gången, fett och sitter måste ju funka...
Masserade även in linementet på v bak idag igen... Så får vi se hur han ser ut imån igen :)

Sessan borstade jag igenom och kollade igenom som vanligt... Hon blir det en ridtur ut på imån... trevligt :) OM ryggen pallar villsäga...

så det var mina hästar idag... Jo förresten jag har friserat Lillen oxå eller gjorde rättare sagt det igår men aja... Nu har iaf den långa betes manen åkt och ersätts av en nästan kort halvblodsmann... Ska klippa till den lite igen så den blir jämn och då får ni före efter bilder :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0