igångsättning...

Idag var det ju planerat att sätta igång Lillen efter sommarvilan... Men jag fick tänka om efter några varv i paddocken på linan så tyckte jag att han rörde sig grymt stelt med bakkärran och framför allt vänster... testade att låta honom röra sig lite och tänkte det kan ju vara efter vilan men så bockade han till och antagligen sträckte sig!!! Då han blev ännu kortare i steget med v bak då och satte ner tån helst förre resten av hoven...

Så fick kyla med vatten och sen tog jag mitt Super linement ( 96 dagars karens) och ställde in han i en nyspånad box...

Antagligen är det så att han sträckt sig och sen när han blev lite laddad och sparkade bakut så sträckte han sig mera... Så nu blir det att sätta på Back on track som han får stå med undertiden jag fixar och donar i stallet och sen innan jag sticker så masserar jag in linementet... Så ska det nog bli bra igen :)

Lite besviken blev jag såklart när jag väntat 3 månader på att få jobba honom men tror jag klarar några xtra dagar...

Ev så lindar jag båda bak övernatten några nätter i rad... Men det beror på hur det ser ut imån... För det är ingen svullnad eller ömhet :S...

Men ni får direkt update om detta imån :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0