Kriget mot mugg!!!

Som ni vet har Lillen mugg och rätt jobbig sådan, sen kan man inte gå på med vad som helst då som ni vet han tex reagerade hårt på Fyra Ess salvan...

Så pratade för ett tag sen med en go vän som förra året hade samma problem med sin häst och tänkte höra om hur hon tog tag i det... Hon hade tvättat med clorhexidin och sen smörjt som en galning med idominsalva... Och sen gått på med en speciell mugg kalk som finns...

Iom att clorhexidin inte riktigt bitit så bra på Lillens mugg så tog jag och köpte hipposcrub på apoteket idag och så idomin salva... Tvättade inte idag utan bara smörjde på rejält med salva och jag som aldrig varit i kontakt med idomin (aldrig haft nån fjortis tid hehe) Så blev jag förvånad över hur fett den var... Härligt så sitter den även kvar :P

SÅ nu går vi in och testar Hipposcrub och idomin på muggen och hoppas detta ska funka... Och sen så fort alla sår och allt lagt sig så kommer jag nog köpa den där kalken och sen om det funkar på även lillen :)

Så håll tummarna nu så går vi ut i strid mot muggen ;)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag har testat mycket mot mugg men hibiscrub är oslagbart!! Wille har inte haft mugg på tre (!!!!) år nu tack vare att jag tvättar med det när jag tvättar benen (inte ens varje gång jag spolar av honom längre).

Stod på på gamla partille när Yessica hade som mest mugg och tipsade dem om det och hon blev bra!! Helt oslagbart!!

2011-09-19 @ 21:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0