lördagkväll...

Nu ligger jag nyduschad i sängen och försöker hålla ögonen öppna... är så sjukt trött idag så det är löjligt men det är ju nått som ingår liksom i min sjukdom så det är bara att vila på...

Lär inte bli sent idag tror jag, dels så ska jag upp imån för att vara i stallet vid 07.30 då en ny häst ska släppas in i hagen... Jag kommer vara som en zombie!!!

Sen så är det ingen ide att pressa på att vara upp, why liksom??? vet att jag bara bli sämre dan efter då...

Sessan var som ni hörde i videobloggen helt otrolig fin igår, så lätt, så spänstig och så lyhörd - en ren fröjd att rida henne :) Ska bli kul att känna på henne på banan imån...

Sen så visade det sig att Lillen inte är fräsch... han är kort i vänster bak... Vi har ju en hästmassör i stallet som kände på honom och hon kände inget så direkt som skulle vara anledningen till att han halta eller var kort, hon förstod inte heller varför han rörde sig som han faktiskt gör just nu men vi tror båda att det är en sträckning högre upp... Så masserade in linement över rumpen och vid knät + senan... så får vi se imån och några dagar framöver... Man vet ju själv hur skönt det är att sträcka sig...

Bild från vintern 09/10. - i väntan på våran första löshoppning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0