Skrittar mkt...

Visste ni att jag skrittar mina hästar grymt mycket??? Nu menar jag att jag ofta lägger in lite längre skrittpass i planeringen och då oftast på hårt underlag tex asfalt...

Nu är det ju lite svårt att dra båda hästar iom att lillen är så ung men dom båda skrittas MINST 1 dag i veckan på hårt underlag ca 45-60 min... Och då under låg form och jobb...

Detta gör jag då det dels sätter ingång blodcirkulationen jätte bra, man får hålla bara hästar men oxå att det tvingar mig till att verkligen jobba skritten... För oftast hos många av oss så skrittas hästen fram och av och så får den en stund med en skrittpaus i mitten på passet men många jobbar inte riktigt skritten...

jag kan ju erkänna att jag var en av dom som liksom inte la tid på skritten framtills för 2 år sen kanske när jag blev mer eller mindre tvingad till skrittdagar då vi stod på stället där höstkvällarna var det enda rida ut alternativet var bland husen i området och på just asfalt... Inte jätte kul men man märkte sånt skillnad på steget och hela kvaliten...
Så jag fortsatte...

Där jag står nu är det himla bra då jag faktiskt kan ta långa runder med bara asfalt om jag så vill vilket kommer bli bra nu i höst då dom även är upplysta :) Me like...

Och sen är det ju faktiskt väldigt kondis byggande att skritta ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0