tofsar...

Medans jag väntade idag på hovslagaren så passade jag på att ta tag i Lillens man, den står ju åt alla möjliga håll och kanter och är delad. Så det var bara att plocka fram gummibanden och börja göra tofsar... Bytte faktiskt sida och la manen på andra sidan då det var mera fall på den sidan. Så sprayade först med pälsglas då jag vill inte att det ska slita, bara hjälpa manen att växa "rätt" och sen gjorde jag en jädras massa tofsar... eg brukar jag göra några flättag i början men insåg rätt fort att min händer skulle inte orka och Lillen skulle lessna innan jag ens börjat...

Så nu får han gå med tofsar ett tag innan jag tar och rycker den och klipper till den ordentligt :)

Jag gjorde likadant med Beauty för en massa år sen, Hennes behövde jag inte rycka och har heller aldrig gjort men hon gick med tofsar regelbundet till manen låg där den skulle, så det är faktiskt nått som funkar. Är bara en liten slinga som brukar leta sig över på andra sidan men det är bara charmigt och borstar man så lägger sig den rätt igen.

Pannluggen kommer jag inte röra på Lillen, han kommer få ha lång och förhoppningsvis får han en lite tjockare man, den är fin den han har nu men jag är lite kräsen ;) hehe

Lillen med manen på EN sida, han blir grymt snygg när man får ordning på den... Riktigt snygg hals på den "nakna" sida då oxå hehe


Beauty ville inte riktigt vara med på bild utan stack bara ut nosen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0