Dagens pass 14/9 2011

Imorse fick Beauty gå ett kondis/jogg pass - red rundan vindkraften och skrittade först fram ordentligt och sen när grusvägarna började komma så var det bara att börja jogga henne...

När jag joggar/kondistränar så är tempot JÄTTE viktigt... Rider i ett jämnt tempo och i låg form... Och håller faktiskt samma tempo under hela tiden jag joggar henne... Sen så klart stämmer jag ju av med halvhalter osv men gör inga minskningar eller ökningar utan mest rullar på under hela passet...
Jag kondis tränar även ALLTID ute!!!

Men iaf hon var riktigt trevlig även om det blåste halv orkan ute så fokuserade hon bra på mig och travade på och höll det jämna tempot... Hon blev inte ens trött hahaha... Men det är nyttigt för alla hästar att kondisträna :)

Imån blir det ett pass i paddocken ev med lite bommar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0