Hovslagaren

Hello på er... Sry att uppdateringen blev så sen men har inte varit helt kry idag och kommer mig fortfarande ap trött... Har även lite svårt att skriva idag då lederna i händerna gör as ont... det typ ingår i min sjukdom eller nått...

Som ni vet fick Lillen skor idag och vi fick på runt om... Han är ju faktiskt inte det lättaste när det gäller skor utan testar allt möjligt för att slippa hovslagaren, idag testade han att göra så som katter gör när som sträcker på sig och såg hur långt ner han kunde komma innan hovslagaren släppte hoven... Nu så är varken jag eller min hovslagare den som ger sig så han lyckades inte med det så då gav han upp, trodde vi... nää då kör vi den taktiken att vi slappnar av och hänger oss i grimman... aaa ni förstår nog... Men efter några tillsägelser och en lillen som gav upp så fick vi på skorna och det var inte så farligt som vi trodde...
Lillen är ju inte dum utan saknar bara respekt och utnyttjar sin storlek och hovslagaren tyckte tom om honom när vi var klara :) En kommande favorit kanske han sa...

Så nu är han iaf skodd runt om, fick samma skor som prinsessan med sidokappor och rundande istället för platta... Grymt bra skor och föredrar sidokappor på skor...
Sen fick han 2or fram och 3or bak, men kommer nog gå upp till 3or fram till nästa skoning trodde hovslagaren...


sen fick han vila idag, jag rider mkt mkt sällan mina hästar samma dag som dom blivit skodda och så blev det även idag... Han behöver även känns lite på att ha skor runt om...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0