Dagen

Allt gick så bra idag, allt från lastning till hoppningen.
Han gick typ på direkt och där stod vi helt paff och med 30 min tillgodo :p skönt att det kanske börjar släppa lite nu med lastningen :)

Pissväder fick vi ju och jag var genomblöt när jag kom in till start och halvt ihjälblåst hihi...
Banan var ok, typ transportsträckor osv men det gav mig och Lillen tid även om annars föredrar lite korta sträckor men med Lillen så passade det bra, vi han att byta galopp, stämma av och ha en bra galopp utan att stressa fram nått.
även kul med lite roliga infångade även om dom två rosa granarna var livsfarliga hihi...

50 cm:
Travade denna rundan då jag ville visa honom alla hindrer och faktiskt se hur han reagerade på en hel banan, har ju aldrig hoppat en längre bana med honom...

Tyckte han var grymt duktig även om han tyckte att allt runt om kring hinderna var läskigt så var hinderna inga problem...
Sista hindret blev det en ryttarmiss där jag la mig i lite istället för att låta honom sköta det, en försen halvhalt helt enkelt skulle suttit kall och låtit honom gå av stort.
Ett ner.


60 cm:
Valde jag att rida i galopp då han är lättare att hoppa i just galopp och nu hade han fått se alla hinder. Denna rundan är jag grymt nöjd med. Kändes bra från början till slut och vi kändes som ett team som jobbade ihop.
Vi får mera flyt i galopp och jag rider bättre då oxå.

Nolla.

Det är så kul att sitta på en sån ridbar häst med sån hinderklokhet där man eg mest behöver bara sitta och styra så gör han resten.
Fick kommentarer på framridningen där dom tyckte han var riktigt fin och såg trevlig ut. Kul att man får höra sånt :)
Nu ska jag leta upp någon mera utbildningshoppning som vi kör på :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0