Hermanstorp DIV 3 15 april 2012

Nu så kommer äntligen utvärderingen och resultatet för helgens start.

Red som sagt DIV 3 i dressyr och bedömningen var dressyrryttartest. Detta är att domaren in första hand dömer dig som ryttare osv och sen kommer hästen in under bedömning helthets intryck...
Jag kan helt ärligt säga att detta inte var min grej, jag har en bra sits men dels så har jag inte helt lärt mig att sitta ner på lillen och sen rider jag i en hoppsadel vilket inte är det lättaste ;)
Men detta var fjollridning om nått, jaga bokstäver och dra upp näsan i vädret + spackla på ett brett leende... Nja... Jag gillar den vanliga bedömningen och detta tyckte jag själv var lite löjligt...

Men iaf jag mådde inte alls bra och var opepp redan dan innan. Så kändes inte bra alls faktiskt.
Framridningen gick la sådär, asså lillen skötte sig men jag kunde ju fanken inte rida utan varenda muskel skrek pain...
Men galoppen var riktigt bra och skritten oxå, det var traven som var åt skogen.men så blir det när man inte orkar sitta till...

På banan minns jag faktiskt i ingeting så dåligt mådde jag typ total black out,.. Men vet att fattningarna satt med undantag av en spark i vänster fattningen.
Men det kändes som jag satt som en liten stutsboll utan några slags magmuskler...

Men Lillen skötte sig och jag är nöjd med honom, men inte mig... Han reagerade heller inte på dressyrstaket vilket var första gången för honom eller att det var full rulle med andra hästar vi banan och folk överallt + 2 till banor där två andra klasser gick samtidigt. Duktiga Lillen <3

Red tills oss 60.5 % vilket är mer än jag trodde efter ritten vilket var kul.

Nu igår bestämde jag mig för att INTE rida nästa omg den 13 maj, då jag faktiskt inte tyckte denna bedömningen var kul och fanns en annan grej som lockade mera som jag verkligen vill göra. Men sista omg har jag sagt att jag kan och vill rida då det är vanlig bedömning.

Film kommer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0