Terräng!!!

Idag så blev det terräng med min fina prins... vi ett litet gäng på 5 ryttare, kom 3 söta ponnyer och var med :) halva laget från igår + en till hihi...
Vi har sådan tur så vi har en gårdsägaren som byggt lite olika terränghinder i en av våra hagar... En massa olika stockar i olika höjd, tjocklek och utseende. Sen har vi en o och gris ( målade) och plank + grind... Ja en massa kul och mer lär det nog bli... Men allt på en bra höjd och underlag så tom jag hoppar hahaha... Hatar nämligen att rida över fasta hinder osv...
Lillen var rätt på idag och bockade gärna och kickade när han tyckte matte var för töntig och inte släppte honom i början i galoppen... Men sen så gick han helt klockrent, total fokus och hoppade allting som jag styrde på, tom den läskiga gris-kossan...
Var nogrann med att hålla om och ramma in då det är ju lätt att dom slinker förbi just nu på fält kan jag tycka... Men Lillen typ sa " Kan själv" och ja satt mest och valde hinder och han hoppade... Kontrollerat och bra... Lät honom oxå efter dom flesta hinderna få sträck ut galoppen liten för att sen ta tillbaka just som belöning men även för att se att bromsan funkade och det gjorde den...
Enda gången vi fick problem var när vi la upp en rosa vågplank lågt och sen när jag skulle komma så hade den liksom blåst på kant så den rörde sig lite och det var ju förenat med livfara tyckte Lilllen, men med lite draghjälp av Jossan och Scarlet så kom vi över...
Är jätte nöjd då det är första gången han verkligen får hoppa där ute och inte bara skritta över en av stockarna... Debuten där ute kunde inte gått bättre och jag kände mig så otroligt trygg och säker och liksom bangade inte utan verkligen red och tvekade inte en sekund... Lillen har gått intryck på mig i hoppningen ;)
Tyvärr har jag varken bilder eller filmer och det är lite synd :P men har iaf skaffat ev filmare till starten på fredag :)
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0