Måndag...

fick bli lite bytesträning idag med Lillen... Ville rida ut med det blåste ju fanken halvstorm och nää inte ut själv när han tycker om det sådär mkt just när det blåser...
Så fick bli i ridhuset tillsammans med Lisa och Majsan. Uteslöt travjobbet helt och jobbade endast i skritt och galopp. Detta då det är nytt underlag i ridhuset och fortfarande tung så han har svårt att hitta en takt, rytm och framför allt balans därinne så vi hoppar helt enkelt över just traven...
Jobbade mkt i skritten med att jag skulle ha koll på alla ben, att dra ner en växel och påbörjade även skänkelvikningar med goda resultat. Flyttade på rätt fint i mellanåt och andra ggr förstod han inte men inte så konstigt då jag har varit nogrann med rak riktning osv och nu ska vi gå snett... stackaren hihi...
Sen  blev det lite jobb på bytena... Ännu en sån sak jag inte lagt så mkt energi på då jag vill leka fram dom och liksom inte pressa fram just bytena.
Han satte en del av bytena och andra inte... sen så var vi en hel del uppe i luften oxå, buskillen :)
Men bytena har han eg lätt för och gör fina byten när han får till det.
Jobbade även att få honom lite mera i "uppförsbacke" i galoppen, att jag kortade lite och sen red framåt... Mest för att kunna förbättre galoppdelen i dressyrprogramen ännu mera... Våran bästa del på program just nu men kan bli bättre :)
Imån så vilar han och ska bara få massage och en ordentlig genomgång av borsten... LÄR behövas då han fäller en del nu... Kanske klippa?! nja.. vi ser imån...
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0