Bomb

Ridpasset med lillen idag var ingen höjdare... Att sitta på en 180 häst som exploderar vilken sekund som helst och bockar, ställer och trippar gör en inte direkt kaxig och att det är ute på fältet gör inte saken bättre...
Typ där förklarade jag hela passet... Det gick bra i ungefär i 5 min sen så blev han helt knäpp... Har ju lärt mig hur han känns när han ska busa till det + att han låter då?! Typ knyr till och låter typ som aa vet inte vad...

Så jag fick faktiskt ta och korta ner turen och försöka strya bomben hem och var glad när jag kunde hoppa av frivilligt vid stallet och inte ramlat av tidigare påvägen...
Vi var även lagom blöta efter turen eller lillen hade 2 ländtäcken + regntäcke och jag hade mina chaps... Men det iskalla regnet mot ansiktet var inte mysigt :S

Nu hade han bara varit ute va 2 timmar ( pga olika orsaker) så en del beror ju på det men lär nog ha några såna här pass nu efter vilan... Spännande...

Så nu blir det nog att han kommer gå 2 dar vila 1 osv... Så imån blir vi nog i paddocken och vad det blir för jobb då vet jag inte riktigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0