Hur lyckas dom???

Jo förresten har ju hand om Uno nu medans Mickan är borta och idag när jag tog in dom så fick jag världens chock. Igår så var Lillens övrebogfästen borta... aja tänkte jag dom har väl lekt och tänkte inte mera på det...
men så idag hittade jag det ena fästet (ni vet sådär D ringar) kan ni gissa vart den satt???
JO i Uno's HOV!!! Den hade lyckats komma in i med ena delen under skon och böjt sig som en krok runt skon och sen var den andra delen utanför hoven precis som när dn sitter på täcket... om ni förstår???
TÄnkte att en är nog bara att dra loss men icke sa nicke, fick ta fram Mickans ena hovslagartång + en till tång för att rätta så mkt som möjligt på ringen så jag kunde dra ut den... Ett tag trodde jag att vi skulle få ringa hans hovslagaren så han fick ta bort skon så vi hade fått loss den...
men med lite hjälp av min kära bror och en rejält snäll häst så fick vi loss den utan att skada varken hov eller häst...
Så antagligen har det varit så att dom busat (som vanligt) och så har Uno slagit med hoven så den fastnat i Lillens bogspännen och sen har han dragit till...
Detta är nämligen andra gången han är framme i bogen på lillen och busar... Senast så fastnade han faktiskt och remen fastnade mellan hoven och skon och där stod Uno och Lillen ihop tills Uno ryckte i panik loss och slet av skon + en del hov tyvärr...
Och det roliga i det hela är att själva täcket är helt förutom spännena då men själva yttertyget är helt... Konstigt...
Men det var skönt att det gick så bra och att han inte skadade sig eller det andra benet när han gick i hagen... SKÖNT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0