Lillens söndag

Lillen går just nu på ett schema där han går 2 dagar och vilar en... Vilket verkar funka bra för herrn... igår så vilade ju han som ni kanske förstår och idag skrittade vi bort till galoppbanan och den stora sommarhagen för att rida lite...
Sist vi red där var då vi fick vnda hem pga Lillen var smått galen och gjorde allt annat än lyssnade på mig... Men idag var han super!!!
Skrittade fram runt galoppbanan och sen in i sommarhagen för att jobba lite i traven och galoppen... Han var sjukt fin i traven och verkligen travade på och lyssnade, var lite mera emot på vänster men fick loss där till sist... Jag är så svag i vänster och så var jag trött idag vilket gör att jag har svårt att runda ur vänster sidan men tillslut så :)
I galoppen var det mest bus hihi... Mkt att han bara skulle rulla på och gå i lite övertempo och verkligen få sträcka ut... Han kan ju inte riktigt det i paddocken, staket kommer för fort ;)
Men han gjorde ingetting "dumt" utan sträckte ut sig och frustade glatt... Härligt :)
Är riktigt nöjd med honom idag och funderar på om det blir fältet imån oxå... Bättre än att trycka ihop honom just nu i våran paddock aja vi får se... han ska iaf röra på sig imån... :)
(broddade även av honom idag... nu får vi hoppas att våren är här för att stann.)
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0