Musik + ridning = ???

Är ju en del bloggar som tagit upp det här med att ha musik i öronen (headset) när man rider... Tänkte ge min syn på det hela.

Jag har jätte ofta musik i öronen när jag rider, rider jag i ridhus eller paddock så åker har jag båda lurarna i öronen medans när jag är ute på vägarna blir det bara 1 så man kan höra om det kommer bilar osv...

Beauty hade jag typ alltid musik på men lillen är det mera sällan... Sällan ute på vägarna iom det är ändå en unghäst som möter på mkt nytt när vi är ute...
Däremot i paddocken så rider jag en del med musik på honom oxå...

Min åsikt är att visst kan man rida med musik både ute och inne men är man ute på vägarna kanske man inte ska helt koppla bort sig från omvärlden utan ha det så man hör om det kommer tex en bil.

Är jag själv i ridhus/paddock så kopplar jag bort mig lite (rider faktiskt bäst då) men är någon mera där och rider har jag bara 1 lur i iaf nått händer eller den andra ryttare vill mig nått osv...

Så rid gärna med musik med tänk er för så ni hör om nått händer runt om kring er...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0