Ordo Equester Mars

igår på mässan passade jag på att besöka Globus montern och provsatt sadeln som jag varit intresserad av ett tag. En Ordo Equester Mars...
Den passade mig tyckte jag och är den typen av sadel som jag letar efter... Så tror att när det är dags för sadelbyte för Lillen så blir det en sån OM den passar honom oxå ofc... Den har även omvärmningsbar bom vilket är ett måste för mig med unghäst...
Det är ju en fälttävlans/hopp sadel med singel flap och långa stroppar precis det som jag är ute efter... + en del stöd vid knäna vilket jag oxå söker hos en sadel...
Gillar det med singelflap då det ökar nått löjligt känslan när man rider hästen... close contact typ släng dig i vägen hehe...
Han som hjälpte mig berättade att hoppryttare är inte så jätte förtjusta i långa stroppar och väljer därför bort singelflap pga dom... Gissa om han blev förvånad när jag sa att jag inte red fälttävlan utan hoppning...
Jag överlever långa stroppar om jag får min singelflap faktiskt... tycker tom det är lite små snyggt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0