Frihetsdressyr.

Valde faktiskt idag att INTE sitta upp på lillen utan lät han jobba fritt i paddocken... det blev lite frihetsdressyr med andra ord.
Och är nog rätt glad att jag valde att stå på marken idag, han var bland molnen och koncentrationen på mig var la ungefär lika med noll??? nää kanske inte så lite men han tyckte mkt annat var intressantare än mig iaf...
Jobbade mkt med att han skulle komma på inkallning och gå ifrån mig när jag bad om det, vilket han gjorde förvånadsvärt bra då han oftast till gosa lite väl med en....
Sen fick han leka av sig och busa runt vilket han gjorde rätt bra, var lite orolig ibland då han laddade lite mot staketet men höll sig kvar ändå... Kul om han hade hoppat över liksom...
NU ska han faktiskt få aktiveras imån oxå då jag måste få ut en del energi + att sånt jobb sliter inte och är en bra start efter vilan... Kanske tom klättrar upp på honom en stund?
Aja det märker vi imån men frihetsdressyren fortsätter vi med ändå :)
Flera bilder och ev filmer kommer upp snart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0