Bättre sent än aldrig.

Tänkte berätta vad vi gjorde i söndags. Hade ju inte alls tänkt att rida då Lillen var ju bestämt att han skulle vila from 1 januari, men när jag kom till stallet så undrade Maria om jag vill hänga med och hoppa lite... Så jag kunde ju inte säga nej, utan vi packade in våra hästar i hennes transport och körde iväg till ett ridhus närheten där hennes dotter och en kompis till henne byggt en liten banan som innehöll avstånds övningar osv... Var så underbart att få komma in och rida i ridhus och man kände på lillen att han var så mkt lättare att rida när inte underlaget var så tungt... Våran paddock är just nu xtremt tung iom allt regn men vi får ju snart ridhus så vem bryr sig??? Men iaf hade en oxer på långsidan, sen två räcken snett igenom men en galoppbom innan som låg på ca 16.5. Eg brukar jag ha på 17.5 men iom vi hade ponnys med så drog vi ner det + att Lillen fick bra plats ändå... Travhoppade alla hinder först så han skulle få hinna att kolla och tänka efter... Sen så hoppade vi i galopp då han är mest balanserad där och jag rider honom bäst just nu i detta... Vi jobbar fortfarande på som as på traven ;) Men kan säga att han satte allt, kom lite halv konstigt på ett av räckena en gång men sen rättade han sig och det var ingen snack om osäkerhet osv utan han bjöd på och gjorde det han skulle... vad jag skulle velat ha igenom bättre än förhållningarna mellan bommen och hindret men vad kan man begära av en 3 åring??? Är så glad över att han gör allt så lätt och att han gjort såna framsteg sen vi senaste hoppade då det mesta var vinligt och han försökte springa förbi hindrerna... Men denna gången var det en häst som visste vad som gällde och bjöd på mkt bra :) Vi gjorde faktiskt ett språng på 80 cm som han gjorde super... Sen sänkte vi ner... Det högsta han har hoppat och inte gjorde han nån big deal av det... är så otroligt glad över honom och jag med min lilla hopprädsla som inbiter sig när jag inte ser avstånd eller ligger bra fanns inte igår utan för engångskull agerade jag och inte bara fick blackout när vi kanske låg stort eller nära... Vilket kändes grymt skönt att ha en häst som bara hoppar även om det blir lite trångt eller långt, sen iom vet han ju inte nått annat så vi hoppas det håller i sig :) Har lovat mig själv att lita på honom till 100 % och hålla om och ramma in tills vi är över och efter hindret. Filmer kommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0