Müsli/Pellets

Som ni vet så fodrar jag med Müsli och har så gjort i 7 år ungefär och har inte en tanke på att byta till nått annat... Dels så tycker jag att Müsli är ett perfekt foder färdig foder då det finns så många olika sorter. Jag har i princip alltid kört på havre fri då beauty inte kunde äta havre har det har visat sig att även lillen blir lite för PÅ när han får havre.

Hästarna får oftast i sig det dom behöver med müsli och man behöver inte strula med en massa mineraler och tillägg vilket jag tycker är skönt. Sen ser det ju himla gott ut oxå ;) hihi...

Nått som jag aldrig gett och som jag nog aldrig kommer ge heller är pelleterat foder. Dels så känns det så "tillgjort" och onaturligt i både form och konsistens... Men sen även har jag lärt mig att hästarnas magar kan bli lite krånliga med pellets då det är svårare för dom att smälta det och tillgodo göra sig allt som finns i dom.


Så för mig är det Müsli som gäller alla gånger, man hittar en som passar sin häst iom det finns så många att välja på och man slipper allt det här med mineraler hit och dit.


Vad fodrar ni era hästar med och vad föredrar ni, müsli, pelleterat eller nått annat ??? lämna en kommentar och berätta :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0