Detta med fodret....Hästfolk -.-

Det inlägget som jag skrev i måndags om Lillens foderbyte från KRAFFTs blå
Müsli till Mustang fiber original (müsli) väckte upp till en diskussion på FB. Då alla mina inlägg kommer upp där oxå.

Men iaf det blev en lite hetlevrad diskussion och jag förstår inte riktigt varför, då jag inte skrev på ett provokativt sätt eller pekade ut någon osv...
Det enda jag skrev som ni vet var att det blev ett foderbyte på lillen och vad jag sökte i det nya fodret.
Och jag vill klargöra att jag själv bryr mig inte om vad andra fodrar sina hästar med eller ens uttalar mig om detta. Man får fodra med precis det man vill så länge ens häst mår bra och funkar på det fodret.
Jag har mina fodertankar men skulle aldrig kommentera på ett negativt sätt till någon som fodrar med pellets, HÖ osv... då smaken är som baken!!!

Jag har fodrat på ungefär samma sätt sen jag fick egen häst och aldrig haft problem med tänder, kolikanfall och har alltid haft en fin och glansig päls på mina hästar + alltid uträknade foderstater med lite hjälp med ögat...
Har även fodrat på samma sätt allt från högpresterande elit tävlingshästar (jobb) och konvalescenter, enda skillnaden är mängd + energi.

Så nu var det sagt, ville bara klargöra det och ville hålla er uppdaterad om Lillen och då även om hans foder...

Kan även säga att lillen verkar gilla fodret och han är som vanligt i magen :)


Kommentarer
Postat av: elin farago

Alla får fodra precis som man själv vill !:) Förstår inte riktigt det där med att andra ska lägga sig i.

2012-03-22 @ 10:56:58
URL: http://elinfarago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0