Dressyrhäst?!

Lillen var så otroligt fin idag så det var inte sant :O Så mjuk och stadig i formen har han aldrig varit...

Red i paddocken ca 40 min där fokusen i början låg på att han skulle lyssna på gas och broms i form med att öka/minska och sen allt i låg form. Han var riktigt fin och tog stöd och tog faktiskt ökningen bättre i skritten idag än innan då han mest trippat iväg då...

Sen blev det travjobb med samma fokus på lägre form och att han skulle vänta... Han har ju efter vilan legat jävligt mkt på och riktigt släppt på handbromsen vilket jag idag valde att jobba lite med. Han skulle vänta och verkligen ta ett steg i taget...
 Vände mkt över ridbanan och en del volter... Sen la jag in lite moment som kommer i LC:n som jag jobbade lite extra på som tex få med bogen osv i svängarna och rätt upp m.m...

Han var även här sjukt fin och verkligen väntade på uppgifter och stabil så in i satan i formen och oftast så kom ryggen riktigt ordentligt vilket han inte riktigt fixat innan i traven då han varit för obalanserad...

Galoppen jobbades på ett ungefär samma sätt som skritten, la honom lite lägre och växlade tempo... kan säga att det var svårt att få tillbaka honom. Galoppen är ju ändå hans bästa gångart just nu och den har mest balans och nu när stryka kommer så märker man hur stor och mkt häst han eg är... Absolut inte tung men stark och bromsen funkar sådär i övergångarna hehe...

även fattningarna satt idag nästan helt... Höger är ju klokren men vänster är det lite jobb kvar på...men det kommer...

Kan säga att jag bara satt och log hela passet och efteråt var det som ett lyckorus bara kom och ja vilken fantastisk häst jag har !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0