Foderbyte

Har idag varit och köpt nytt foder, beställde ju hem förra veckan då affären inte hade inne så nu är det bytesdags...

Byter ut KRAFFTs blå müsli ( som jag fodrat med sen jag typ fick egen häst) till Mustangs müsli - fiber original.

Detta då jag vill åt en müsli med hög protein som är bra till hästar som faller lätt ur och som gör det lättare för hästen att bygga muskler på. Och Havrefritt...
Så bestämde mig för detta efter råd av mustangs foderrådgivare som berättade att hästar som ingetting annat funkat på har det blivit skillnad på, även avelshingstar som lätt faller ut under avelssäsong funkar detta mkt bra på...

Så nu blir det en övergång på detta och sen hoppas vi att det funkar :) annars får väl jag gå tillbaka till lusern och kraffts müsli... Men vill inte behöva fodra med xtra lusern hela tiden och nu finns det nerhackat lusern i mustangs müsli.

Så nu testar vi och kommer självklart kommer rapport om vad jag tycker sen när det gått ett tag :)


Såhär skriver Mustang själv om fodret;

Fiber Original är ett helt nyutvecklat müsli fiber färdigfoder som är baserat på vår mycket populära Müsli Original, berikad med hackad lusern och fibrer från havre- och veteskal.

Många hästar upplevs av ryttaren som "heta" när kraftfodergivan består av havre, därför har vi valt att göra Fiber Original havrefri.

Som i alla RS Produkter Mustang Foder™ innehåller Fiber Original, Linfrökaka vilket bildar ett skyddande gel i tarm. Biotin finns det extra mycket av i alla Mustangprodukter, så även i Fiber Original, regelbundet intag av biotin förbät trar päls och man samt minskar risken för hovskörhet.

Fiberfoder påverkar matsmältningsprocessen gynnsamt genom långsamt foderintag och ökad salivutsöndring.

Källa:
http://www.rsmustang.se/rsfoder/fiberoriginal.html">http://www.rsmustang.se/rsfoder/fiberoriginal.html">http://www.rsmustang.se/rsfoder/fiberoriginal.html%3C/a%3E">http://www.rsmustang.se/rsfoder/fiberoriginal.html

Man ser den ner hackade lusernen i den nya müslin...
Först är det Fiber- original och sen är det kraffts blåa müsli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0