Hoppning

Idag blev det lite hoppning faktiskt... Blev så sugen när jag såg att stallägaren hade hoppat på dom nya hindrerna i förmiddags så det var bara ett måste att själv hoppa sen.

Hoppade det som är på bilden, det är 5 hinder varav ett är en oxer... Skuttade bara lite sådär för att se Lillens reaktion iom han inte hoppat sen nyår. Kan säga att första skuttet blev på krysset och jävlar vad han hoppade!!! var inte riktigt beredd så fick hålla i mig rätt bra för att sitta kvar... lilla knasbollen...
Sen blev det lite små skutt på dom olika hinderna med fokus mest på att han skulle lyssna med ändå få tänka själv, satt inte och måttade in allt utan hjälpte till sådär lagom tex som med bra galopp, bra väg och förhållning men han fickk tänka ändå själv. Blev några språng där halvhalterna inte gick igenom vilket resulterar i att han hoppade av LÅNGT ifrån, andra där jag blev lite kvar i hand och vi kom nära och andra där allt bara stämde till 110% och vi kom perfekt...
Hinderna idag låg endast på 50 och något på 60 cm... Kändes lite som Lillen blir lite nochalant på 50 cm men det kanske inte är så konstigt...
Fick även till 3 bra byten och att han landade dom flesta ggr i rätt galopp... Han var himla duktig hela passet och riktigt på... Kanske det är en liten het kille jag har??? Börjar ju få mera muskler och kondis så vem vet :)
Känns så grymt skönt i hoppningen med honom, jag känner mig säker och orädd, sitter inte och backar in på hindrerna eller får panik när jag inte ser avstånd utan löser det istället... Tänk att även Lillen lär mig och inte bara jag honom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0