Nytt foder

Har ju fått fodra med lusern hela tiden sen jag fick lillen i princip... Och haft kraffts blåa müsli som jag typ fodrat med i 8 år nu då jag hade beauty och sen deras lusern...

Men jämför man både kraffts lusern och deras müsli med Salsas naturell grön (typ lusern ) och deras havrefria müsli så är typ värdena bättre rakt igenom hos salsa och även mkt mkt billigare... Så har ju kört deras naturell grön till lillen och skulle byta till deras havrefria müsli oxå men problemet är att det blir svårt att hålla då affären ligger lite längre bort vilket gör det hela bara krångligt.
Så jag ringde upp Mustang och pratade med en foderrådgivare där och vi kom fram till att deras Fiber Müsli skulle nog passa lillen. Då den har många testat på hästar som lätt faller ur eller har svårt att bygga muskler och som testat allt men inget funkat och så har detta funkat...

Och så nu skulle jag äntligen iväg och byta och såklart så har återförsäljaren inte det inne... Men snälla som dom är så beställer dom hem till mig så i sluter på veckan kommer det och då blir det en 1.5-2 v period övergång för Lillen :)

Hoppas detta funkar för då kan jag ta bort lusernen...
Så då blir det mustang fiber (müsli), betfor osv... Gött


Kommentarer
Postat av: Maria & Pearl- JumpingForLife **BLOPPIS**

var finns den där andra mûslin? :)

2012-03-13 @ 21:10:03
URL: http://jumpingforlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0