Tömkörning

Lillen gjorde verkligen ett super pass på tömmen idag... Var i fokus i princip HELA tiden och verkligen jobbade på...

Förutom en gång mitt i en galoppfattning så blev han rädd och skena iväg med mig bakom... Drog till vänster handled rejält så det värker rätt bra nu men fick coolat ner honom efter en stund...

Men jobbade mkt med att han skulle tänka framåt och inte bara uppåt och bara låg i formen och verkligen få med sig rygg och bakdel...
Första delen av passet så joggades han fram först och sen jobbade jag med galoppfattningar, gick riktigt bra även om han fattade fel ibland osv men han rann inte i väg eller kickade osv utan gjorde en bra fattning...

Sen blev det paus och efter den i skritten innan jag la in nått så jobbade jag lite med bogen in bara några steg som introduktion.

Och sen mera jobba med traven och sen som avslutning så testade jag på ryggningar, han har varit lite anti det innan och bara stått emot men nu så gjorde han riktigt fina utan någon som helst slängandes med huvudet eller tappning av rygg och bakdel...


Sammanfattning av passet var att han var grymt ambitiös idag och verkligen på G... Är mkt nöjd med honom och framsteg är gjorda både på ryggningarna och fattningar men oxå på hela framåt tänkandet och inte bara att han blir hög i steget och stor utan framåt oxå men behåll i steg...

Riktigt kul att tömköra honom som verkligen älskar att få jobba :)
Min Goa prins <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0