Tömkörning

Kom på att jag glömt att berätta att i fredags så tömkörde jag lillen... Han har inte tömkörts på hur länge som helst och ville testa om han kom ihåg hur man gjorde...
Och visst gjorde han det! Han var galet fin och fokuserade hela tiden på mig och min röst...

Jobbade väldigt kravlöst iom det var så längesen sist och han har lätt att explodera på töm och lina... Men han tog stöd direkt och sen jobbade han hela passet ut...
Han busade till det någongång med en bockserie eller två i galoppen men det struntade jag i för han kan behöva busa av sig lite ibland :)

Nu kommer jag lägga in 1-2 tömkörningspass i veckan då jag tycker det är ett ypperligt sätt att jobba på marken med sin häst :)

Två mindre smickrande bilder på min prins :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0