Box bädden

Red som bekant inte idag men fixade Lillens box... Stod och "petade" i min egna takt i typ 45 min. Tog ut en del
Av bädden och fick den mera jämn än innan, lillen har nämligen dom senaste två veckorna dödat sin bädd av någon anledning...

Så som sagt mockade ur två kärror bädd och sen 1 kärra med annat skit (hehe)... På med spånet som låg i hörnet och in med en ny spån i hörnet...

Har ju aldrig haft bädd i spån innan framtills för några månader sen då jag gav upp med vända varje dag osv mockning... Lillen är nämligen ingen dröm i sådan mockning och spån åtgången var löjlig hög, vi snackar 5-6 balar i månaden typ... Visst jag har en rejäl box men spånet bara försvann...
Så bädd fick det bli och vilken skillnad, lätt mockat, fräscht och max 4 spån i månaden... Och då snackar vi fölbox size på hans box... Sen så behöver jag inte vara orolig för att spånet skall åka åt sidan vid rullning osv + att han står mjukt och det även isolerar lite... Perfa helt enkelt :)

Tänkte skriva ett lite strö inlägg oxå men först en fråga till er.

• Vilket strömedel föredrar ni?? Och har ni bädd eller ej???


Kommentarer
Postat av: Carolin

Varför har du nytt spån i hörnet istället för att köra in nytt när de behövs? :-)

Mina står på torv blandat med lite spån, den ena på bädd o den andra ej :-)

2013-07-14 @ 12:19:32
URL: http://stallcarlsvik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0