Sidokappan

Japp äntligen hemma och har tom tagit en snabb dusch och snart food :)

Blev 6 timmar i stallet idag och ja inte riktigt som jag tänkte mig. För när jag tog in Lillen så haltade han rejält och han ville knappt gå.
Kollade snabbt igenom honom i hagen och såg då att höger fram sko satt helt snett men stenhårt...
Förstod genast att det var nått som tryckte en söm eller sidokappa.
Så ringde i lite panik till min hovslagare och senare nu på kvällen kom han och drog av skon och satte om den...
Och direkt när skon satt korrekt igen släppte mkt av hältan och han såg direkt nöjdare :) det var sidokappan som satt och tryckte rätt rejält nämligen...

Hovslagaren ville dock att vi skulle lägga jodopaxomslag några dagar så förebygger mot hovböld.
Så det var bara att bandagera på och imån blir det att köpa bomull och bandage...

Min stackars lilla pojk... Nu får vi hålla tummarna att hovbölden håller sig borta :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0