Träningsvärk

Kommer ha sån sjukt dålig kropp och träningsvärk imån så ska bli intressant och se hur pepp jag är på att gå upp då.. Och anledningen till detta är???

Jo tömkörning av Lillen idag, började väldigt lugnt där jag mest kontrollerade att jag hade med mig honom osv men sen när det var dags för Galoppjobb så var han lite nonchalant och istället för att jag skulle jaga ihjäl mig så blev det långpisk... Använder ju såklart den inte på honom men bara ljudet av den får honom att ladda på som bara den och verkligen ta tag i jobbet...

Och en häst på 180 som tar tag i jobb är fanken inte lätt, jädrar va han laddade i galoppen och bokstavligttalat drog runt mig i ridhuset på spåret... Även om det hela tiden var i jobb med en arbetagalopp och inget släng och race men en jädra action i bakdelen och ryggverksamhet som var tillgodo som gjorde att jag fick jobba för att få stopp på honom och att ens hänga med...

Själva passet var med fokus på övergångar och det gick riktigt bra även galoppfattningarna som var lugna, formade och kraft i.

Han var som ni säkert förstår riktigt fin och jag fick ut det jag ville av passet vilket alltid är trevligt :)


Kommentarer
Postat av: Ville Niskanen

Träningsvärk är sköööönt! :) Tecken på att man utsatt kroppen för något bra :)

2012-05-13 @ 07:56:02
URL: http://www.finest.se/villeniskanen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0